nuffnang

Saturday, January 31, 2015

BETAPA PENTINGNYA PENGAMBILAN VITAMIN C

Kalau anda perasan, zaman sekarang supplemen kesihatan dah semakin banyak di pasaran. Tumbuh bak cendawan kata orang lama. Dan saya yakin, pembaca post saya ketika ini, pasti pernah mengamalkan supplemen kesihatan. Seperti yang kita tahu, supplemen merupakan pemakanan tambahan dalam kehidupan kita seharian di samping menambah nutrisi daripada pemakanan asas kita seharian. Adakah anda pasti, dalam satu pinggan yang kita makan itu, sudah cukup nutrisinya? Terutamanya nutrisi Vitamin C. Vitamin C kebiasaannya boleh diperoleh daripada buah. Tapi adakah anda mengamalkan pemakanan buah setiap kali sebelum makan? Adakah mengamalkan pengambilan buah setiap hari?


Tapi sebenarnya, adakah Vitamin C itu sangat penting? 


Jawapannya adalah YA. 



Mengapa YA? 






Menarik kan? Sebenarnya banyak lagi info menarik tentang Vitamin C. 
Sambung baca info di bawah :)




MANFAAT UTAMA :
·         Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 

·         Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

·         Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

·         Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

·         Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

·         Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

·         Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.




Tahukah anda Shaklee merupakan produk pertama menawarkan Vitamin C Sustained Release yang semulajadi? 


Itulah perbezaan Sustained Release Vitamin C Shaklee berbanding Vitamin C lain. Sekarang, lihat sendiri keberkesan Sustained Release Vitamin C Shaklee untuk kebaikan pada kulit.


Credit to : Melschaonlineshop

"Nak share testimoni diri sendiri dulu. Saya telah mengamalkan Shaklee consume selama 3 bulan dan hasilnya sangat ketara. Gambar testimoni tidak edit dan kesemua gambar di atas original. Masalah jerawat dapat di atasi dengan baik. Sekarang tgh focus masalah parut2 yang tinggal kesan daripada pimples before this. Vita C dan Vita E juga mencerahkan kulit muka saya. Sejak mengamalkan shaklee pimples tidak naik keterlaluan dan akan naik pimples masa datang bulan sahaja. alhamdulillah dah dapat kulit yang licin dan tidak berkerutu  lagi. Thanx shaklee :)"


Best kan? Banyak lagi kebaikan Sustained Release Vitamin C Shaklee. Cuba dulu, baru tahu.



Hubungi kami, untuk mendapatkan Sustained Release Vitamin C anda, beserta dengan FREE CONSULTATION! 
msg/whatsapp: 019-2090727 
pm fb: https://www.facebook.com/messages/beauteeyou  

COD: Tanjung Karang, Kuala Selangor.

No comments:

Post a Comment