nuffnang

Sunday, September 21, 2014

UMUR MUDA, MUKA TUA!

Assalamualaikum sahabat Vitadesa! 


Harini hari terakhir sebelum sesi persekolahan bermula selepas seminggu seronok bercuti. Memang seronok! Ke Penang, ke Bukit Merah Laketown Resort. Rasa macam tidak cukup cuti yang diberi. Tapi, macam mana pun, tanggungjawab sebagai seorang guru harus diteruskan. Tak sabar nak jumpa anak-anak murid esok!


Nak kongsi cerita. Hari Jumaat yang lepas saya dan keluarga ke Penang. MasyaAllah panasnya bumi kita sekarang! Ibarat matahari di atas kepala. Kita ni jenis kulit senang 'hangus'. Orang putih kata, 'sunburn'. Rasa tak yakin je terdedah lama-lama bawah matahari. Kulit memang jenis sensitif dengan matahari. Kalau lagi lama berjemur, boleh jadi dayang senandung!

.
.
.

Dalam tak sedar, sepanjang terdedah dengan cik matahari tu, haus mula terasa. Haus yang amat! Barulah saya sedar yang saya dah 'tersejat'! KURANG AIR DALAM BADAN. Lagi lama terdedah, kulit mula rasa kering. Tapak tangan macam keras-keras. Tak bestt!! Dah sedar tu, cepat-cepat minum air banyak-banyak nak 'topup' balik air yang hilang. 






Mulalah terfikir macam mana dengan kulit nak kering ni tadi??? Habislahhhh kulit yang dijaga dengan penuh kasih sayang ni!


Hmmmm... NASIB BAIK ADA VITAMIN C SHAKLEE! Kulit kembali lembab dan awet muda! *senyum*











Nak cuba Sustained Release Vita C yang best ni??
PM Saya!


Pengedar Shaklee Yang Sah,

IQA
0192090727



No comments:

Post a Comment